24 Mayıs 2010 Pazartesi

CAM MAKAS


CAM MAKAS


temmuz yırtılıyor yazın ortasında

küçük padişah ölmüş. ağlıyor alkolik lalası.

bach dinliyor benim karanfilim

dürbünlü tüfeğimin kabzasında verlaine'in

parmakizleri.

düşürüp kırıyorum cam makasımı.

hüzünlü bir şeyler çalıyor akordeonla eski mevsim.

polisiye bir aşk bizimkisi

polisiye bir caz dinlediğimiz

erken yaşlanır terkedenler

erken ölür ellerini ellerden alıp da gidenler

yakışmaz ayrılık

yakışmaz ihanet

sarıl bana

sarıl bana

beni sana davet et!



temmuz yırtılıyor yazın ortasında

gümüş çocukların birbirlerini seyretmekten

utandıkları bir yerlerde. sen! bana artık

rimbaud deme! büyük bir buz kalıbı içinde

sonsuz uykusunda köpek yüreğim!

arkama bakmadan öleceğim.



bir melek tıraş edecek saçlarımı

bir cin yıkayacak beni özsuyuyla

tertemiz entarilerimi giydirecekler sonra

gitmeme izin verme!

vals bitiyor

çiftler öpüşüyorlar usulca

usulca pelerinini açıyor sis

usulca dönüyor baş

zehirli içkimi uzatıyorum karşımdaki

satranç ustasına.

bir tarot destesinde buluyorum vesikalık resmimi

hangi kaderle çıkıyorsun karşıma

-karşım: nedir ki ellerim-

nasıl bir mutluluk mutluluğun

nedir senin sevdalarının kılavuzu

ödüllü bir hanımefendi gibi giriyorsun düşüme

talan ediyorsun

yakıyorsun

rüyalarım yanıyor

o zaman

ben de düşürüp kırıyorum cam makasımı



yalızlar bahçesinde

çiçeğiburnunda çiçeği topluyorum

peradaki bütün ampuller kırmızı

tramvaya binmiyor sokak sokak kendi

çocukluğumun troleybüslerini arıyorum



bir satyr'le sevişmemle başlıyor

çağımın gerisinde kalan hatıralarım

o zaman

bach dinliyor benim karanfilim



temmuz yırtılıyor yazın ortasında

başkalarının aşk mektuplarında buluşuyoruz.

yoruluyorum seni sevmekten

düşürüp kırıyorum cam makasımı

KÜÇÜK İSKENDER

1 yorum:

  1. çok özel bir şiir oldu benim için paylaşım için teşekkürler tatlım

    YanıtlaSil